Berichten

Eucharistie en getijdengebed

De versoepelingen van de corona-maatregelen laten ons toe u opnieuw te verwelkomen op vieringen, weliswaar nog met de voorwaarden die de overheid oplegt.

Vanaf maandag 5 juli 2021 vinden de gebedsdiensten en eucharistievieringen weer plaats in de koepelkapel of in de kerk.
De uren van het getijdengebed en van de eucharistievieringen vindt u op de website van de abdij en aan de ingang van de kerk.

Bij deze nieuwe start is er een belangrijke wijziging.
Wij hebben beslist twee eucharistievieringen te schrappen: op zondag zal er geen eucharistie meer zijn om 8:30 uur en evenmin om 18 uur.
Dit betekent dus dat er voortaan op zondag slechts één eucharistie zal zijn, namelijk om 11 uur.
De situatie waarin de gemeenschap zich bevindt, heeft ons tot de keuze voor één zondagseucharistie gebracht. Wij zijn er ons van bewust dat de beslissing trouwe ochtend- en avondkerkgangers zal ontgoochelen. Wij nodigen hen, - en u, - uit om op zondag om 11 uur als één geloofsgemeenschap eucharistie te vieren.

Met dank voor uw begrip

Vader abt
en de monniken van de Sint-Andriesabdij