Berichten

SYMPOSIUM 11 AUGUSTUS 2017

Naar aanleiding van 75 jaar overlijden van EDITH STEIN (H. Teresia Benedicta van het Kruis) organiseert de Sint-Andriesabdij een SYMPOSIUM en een TENTOONSTELLING ter ere van deze vrouw van de vrede. Ter zelfde tijd wordt ook aandacht geschonken aan haar half-nicht LOTTE STEIN, 40 jaar geleden overleden te Brugge. Deze vrouw was nauw verbonden met de Sint-Andriesabdij.

SPREKERS:
Rabbijn Aaron Malinsky en priester Hendrik Hoet: 'Een Joods - christelijke dialoog'
Mevrouw Ilse Kerremans: 'Edith Stein: Jodin en christen'
De heer Piet Dejonghe: 'Lotte Stein: overleven in de schaduw van de holocaust'
De heer Omer Timmerman: 'Lotgevallen van de Joodse monniken van de Sint-Andriesabdij'
Pater Benoit Standaert o.s.b.: 'Edith Stein en de benedictijnse spiritualiteit'

UNIEK:de voormiddag wordt afgesloten met een INTERRELIGIEUZE GEBEDSDIENST voor de vrede!

Inschrijven en betalen op voorhand.
€ 40,00 hele dag, koffiepauze en warm middagmaal inbegrepen (koosjer indien gewenst)
€ 25,00 halve dag, koffiepauze inbegrepen

Vzw Sint-Andriesabdij Zevenkerken