Vredesconcert 'Et in terra pax'

Vrijdag 5 december 2014 om 20.30 u

Sint-Andriesabdij Brugge

Dit concert wordt gehouden ten voordele van Nicolas Antiba en de christenen in Zuid-Syrië.
Nicolas Antiba is de Melkitische Grieks-katholieke aartsbisschop van het bisdom Bosra, Hauran en Jabal el-Arab in Zuid-Syrië.

Aartsbisschop Nicolas Antiba is een vriend van de monniken van de Sint-Andriesabdij.

Samen met 26 priesters en vrijwilligers zet hij zich in voor de zwaar getroffen bevolking in zijn bisdom. Niet in het minst komt hij op voor de christenen die het nog harder te verduren hebben. Te midden van aanslagen, verwoestingen en embargo’s zaait Nicolas Antiba vrede, organiseert hij onderwijs en catechese, helpt hij werklozen, koopt hij water, betaalt hij het loon van priesters, geeft hij de kinderen een toekomst.

De noden zijn door vernielingen, droogte en werkeloosheid zeer hoog. De situatie waarin vele mensen verkeren is levensbedreigend.

Wij willen hem een hart onder de riem steken. De Koninklijke Harmonie Ypriana uit de Vredesstad Ieper verzorgt, o.l.v. dirigent Nico Logghe, in de kerk van onze abdij dit uniek vredesconcert.

De opbrengst van dit concert zal dan ook aan Nicolas Antiba overhandigd worden.

Schrijf je in via beheerder@abdijzevenkerken.be

Download flyer met info!